CxO

Imagine 185 CxO’s improving your Strategic Decision Making

Make the impossible, possible
CxO Magazine | Subscribe now
Home >  News >  Marketing >  Ariane Marchant: Europese CMO van het jaar
Send this article to a friend:
Send
Subscribe to our newsletter

Marketing

20 oktober 2015

cxo magazine

Door cxo magazine

Ariane Marchant: Europese CMO van het jaar

Ariane Marchant, Director Marketing & Communication bij Proximus, heeft in Londen de European Communications Award 'CMO of the Year' heeft ontvangen op de tweede editie van deze Europese telecomprijs.
De juryleden waren Alex Holt, Partner bij KPMG; Andrew Davidson, Head Telecoms Marketing bij Fujitsu UK & Ireland; Anthony Kendall, Group Strategy Director bij Brand Finance; Vincent Rousselet, VP Market Insight and Strategy bij Amdocs; Marc Smith, uitgever van European Communications; Andy Tiller, VP Corporate Product Marketing bij AsiaInfo.

Ook de winnaar van vorig jaar, Lars Thomsen van Telenor Denmark, droeg zijn steentje bij tot het werk van de jury.

Uiteindelijk kwam Ariane Marchant in Londen als winnaar uit de bus.
Marc Smith, uitgever van European Communications: 'We zien de rol van CMO's in Europa evolueren en steeds belangrijker worden voor het succes of de mislukkingen van een operator. De kwaliteit van de kandidaten op de shortlist dit jaar was hoog, wat bewijst hoe dynamisch en strategisch een moderne CMO in de telecomsector moet zijn.'

Ariane Marchant, Marketing Director bij Proximus: 'Het is voor mij een grote eer om deze award te winnen. De ambitie van het nieuwe Proximus was te evolueren van een functioneel naar een emotioneel merk. Proximus staat voor nabijheid, het merk dat dicht bij zijn klanten staat zodat zij nooit veraf zijn van wat voor hen belangrijk is: vrienden, familie, favoriete films en series, geliefkoosde sport, enz. We losten deze merkbelofte in door concrete nieuwe voordelen te bieden zoals Netflix rechtstreeks op je televisietoestel. Sinds de rebranding een jaar geleden zien we de voorkeur voor ons merk toenemen en worden onze commerciële en financiële doelstellingen ruim overschreden. Het nieuwe merk was een echte kans om de organisatie klantgerichter te maken en ook om de groei sneller aan te zwengelen.'

Bron: Proximus