CxO

Imagine 185 CxO’s improving your Strategic Decision Making

Make the impossible, possible
CxO Magazine | Subscribe now
Home >  News >  Finance >  Meerderheid financiële dienstverleners verwacht groei
Send this article to a friend:
Send
Subscribe to our newsletter

Finance

15 december 2014

CxO redactie

Door CxO redactie

Meerderheid financiële dienstverleners verwacht groei

financiële sector zet fors in op klanttevredenheid

financiële sector zet fors in op klanttevredenheid
De sector van de financiële dienstverlening is, voor het eerst sinds lang, hoopvol over de toekomst. Ruim de helft van de bedrijven verwacht een stijging van de omzet.

happy stijgingEr heerst weer flink wat optimisme in de sector van de financiële dienstverlening. Dat blijkt uit het nieuwe brancheonderzoek dat bedrijfsinformatiespecialist Graydon uitstuurde naar 5.000 ondernemingen in Nederland en België.

Maar liefst 62% van de financiële dienstverleners ervaart de markt vandaag als positief. Vorig jaar was dit slechts 40%. Meer dan de helft (61%) van de ondervraagden verwacht ook een stijging van de omzet. Bij 10% van hen bedraagt die stijging zelfs meer dan 20%. Nog opvallend: klanttevredenheid staat in de sector van de financiële dienstverlening meer dan ooit centraal.

Bart Vanbaelen, business intelligence specialist bij Graydon: “Uit ons onderzoek blijkt dat klanttevredenheid dé absolute topprioriteit is voor de financiële dienstverleners. Dit is op dit ogenblijk voor hen een stuk belangrijker dan kostenbeheersing, nieuwe klanten of extra omzet. De sector van de financiële dienstverlening zet klanttevredenheid een stuk hoger op de agenda dan bijvoorbeeld de sector van de zakelijke dienstverlening. De huidige campagne van Belfius, waarin de bank aankondigt dat ze 100% voor 95% tevreden klanten gaat, is dus niet uit de lucht gegrepen.”

Internationale aspiraties
Uit het onderzoek van Graydon blijkt ook dat de sector van de financiële dienstverlening de toekomst positief tegemoet ziet. Het toenemende positivisme over de markt en het geloof in een stijging van de omzet vertaalt zich ook in internationale aspiraties. Zo geeft 33% van de financiële dienstverleners aan dat ze kansen zien op de buitenlandse markt. Ze willen dat bovendien op een doordachte manier doen: 77% van de ondervraagden vindt het belangrijk tot zeer belangrijk om enkel financieel gezonde klanten te werven.

 

Bron: Graydon België